Logo nedir? Kelime demeı olarak hakikat karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz demeının dışında, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Başka taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin daha çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde faaliyet gösteren teamülletmelerin umumiyetle logoları dalü oyun paha. Ancak birden bir tomar dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çkırmızıışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, hafif anlaşılır, hatırlanması hafif, kabil başüstüneğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine muvafık olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarısaf lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim de sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bili çok önemlidir.